یزدفردا:سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با توجه به‌ سفر رهبر کره‌شمالی به روسیه اعلام کرد: پیونگ‌یانگ به مسکو تسلیحات نفروشد.

 

به گزارش یزدفردا، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کاخ سفید امروز دوشنبه از کره شمالی خواست تا «به روسیه تسلیحات ارائه نکرده و یا نفروشد».

 

«آدرین واتسون» (Adrienne Watson) سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به بیانیه روسیه و کره شمالی گفت: همانطور که علناً هشدار داده ایم، انتظار می رود مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی در طول سفر «کیم جونگ اون» به روسیه ادامه یابد.

 

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این ارتباط ادامه داد: ما از کره شمالی می خواهیم به تعهدات عمومی که پیونگ یانگ مبنی بر عدم ارائه یا فروش تسلیحات به روسیه داده است، پایبند باشد.

 

در پی انتشار اخباری مبنی بر عزیمت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه، کاخ کرملین اعلام کرد که رهبر پیونگ یانگ طی رزوهای آینده با دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.

 

آخرین باری که کیم جونگ‌اون و ولادیمیر پوتین با یکدیگر دیدار کردند، آوریل ۲۰۱۹ در شهر «ولادی وستوک» روسیه بود. این اولین سفر کیم به روسیه و اولین دیدار رو در رو بین دو رهبر بود.

 

ساعاتی پیش وب‌سایت شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا به نقل از رسانه‌های کره جنوبی اعلام کرد که قطاری که احتمالا حامل «کیم‌ جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی باشد، دقایقی پیش کره شمالی را به مقصد مسکو ترک کرده است.

 

هفته پیش رسانه‌های آمریکا به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کردند که به زودی کیم جونگ اون در روسیه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. این مقام کاخ سفید که نامش اعلام نشده مدعی شده بود که رهبر کره شمالی به روسیه سفر خواهد کرد تا درباره تأمین تسلیحات مسکو گفتگو کند.

 

 

 

منبع: مهر

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا